MD – 5001, Republica Moldova, orașul Florești, bd. Victoriei nr. 2, Consiliul Raional Floreşti, etajul 4
E-mail: info@floresti.md
Daniel TURCULEȚ, Secretar al Consiliului Raional
Sarcini de bază:
- Organizarea activității Consiliului raional Florești.
- Asigurarea organizării desfășurării ședințelor Consiliului raional Florești.
- Organizarea controlului executării deciziilor Consiliului raional Florești.
- Coordonarea activității Serviciului Arhivă și a Serviciului de deservire a clădirilor administrative a Consiliului raional.
- Asigurarea efectuării lucrărilor de secretariat.
- Asigurarea conlucrării subdiviziunilor Consiliului raional Florești și administrațiilor publice locale de nivelul întâi, alte organizații necomerciale.
- Îndeplinirea atribuțiilor încredințate de Consiliul raional în calitate de funcționar electoral.
Serghei BOBEICO, Arhitect-şef
Sarcini de bază:
- Asigurarea realizării politicii statului în domeniul amenajării teritoriului, urbanismului, ridicarea nivelului urbanistic al localităților ce sunt părți componente ale raionului Florești, ameliorarea aspectului lor arhitectural și artistic;
- Contribuirea eficientă la asigurarea unităților administrativ-teritoriale din teritoriul raionului cu documentațiile aferente de urbanism și amenajarea teritoriului;
- Contribuirea la întocmirea prognozelor și la elaborarea programelor de dezvoltare social-economică, corelate cu planul național de amenajare a teritoriului;
- Coordonarea activităților în domeniul de proiectare, sistematizare și realizare a construcțiilor de orice tip;
- Reprezentarea Președintelui raionului Florești în relațiile cu autoritățile publice locale, cetățeni raionului în limita competențelor sale.
Angela COPACINSCHI, Contabilă-şefă
Sarcini de bază:
- Asigurarea organizării evidenței contabile, în conformitate cu prevederile Legii contabilității și altor acte normative ce reglementează domeniul respectiv.
- Asigurarea și controlul asupra utilizării mijloacelor financiare.
- Supravegherea gestionării mijloacelor financiare conform destinației în baza planurilor de finanțare și devizului de cheltuieli.
- Contribuirea la efectuarea inventarierii patrimoniului.
- Întocmirea și prezentarea în termen a dărilor de seamă.
- Asigurarea corectitudinii perfectării documentelor contabile, păstrarea lor și predarea în arhivă.
Alina ILIEȘ, Contabilă principală
Sarcini de bază:
- Efectuarea plăților salariale .
- Evidența, completarea și transmiterea lunară a dărilor de seamă Serviciului Fiscal de Stat (IPC 21).
- Evidența, completarea și transmiterea raportului FD-050 privind statele și efectivul de personal.
- Întocmirea documentelor bancare, ordinelor de plată și transmiterea la Trezoreria de Stat.
Lilia BUDEI, Contabilă superioară
Sarcini de bază:
- Efectuarea operațiunilor de casă.
- Calcularea, contractarea și evidența serviciilor cu plată, inclusiv pentru locațiunea bunurilor imobile proprietate a raionului Florești.
- Evidența mijloacelor fixe și bunurilor materiale, calcularea uzurii mijloacelor fixe.
- Contribuirea la efectuarea inventarierii patrimoniului.
Auditor intern superior
Sarcini de bază:
- Planificarea activității de audit.
- Identificarea riscurilor posibile legate de activitatea Consiliului raional Florești şi subdiviziunile acestuia, Aparatului Preşedintelui raionului Florești, aprecierea influenţelor asupra obiectivelor manageriale. Elaborarea şi implementarea recomandărilor de diminuare a riscurilor.
- Analiza resurselor necesare pentru implementarea Planului strategic de dezvoltare, actelor emise de Consiliul raional Florești şi preşedintele raionului Florești, respectarea cadrului normativ şi a cerinţelor stabilite.
- Analiza organigramei şi statelor de personal ale Aparatului Preşedintelui raionului Florești şi subdiviziunilor Consiliului raional Florești, repartizarea funcţiilor şi responsabilităţilor între angajaţi stabilite prin fişele de post. Elaborarea recomandărilor de eficientizare a activităţii angajaţilor din aceste subdiviziuni.
- Realizarea controlului, reviziei contabile a mijloacelor financiare și a bunurilor aflate în gestiunea Aparatului Preşedintelui raionului Florești, subdiviziunilor Consiliului raional Florești și a instituțiilor din subordine.
- Analiza şi elaborarea recomandărilor managementului Aparatului Președintelui raionului Florești și subdiviziunilor Consiliului raional în privinţa minimalizării riscurilor legate de utilizarea ineficientă şi identificarea punctelor slabe în gestionarea fondurilor entităţilor respective.
Dorina GAICIUC, Specialistă principală
Sarcini de bază:
- Recepționarea, înregistrarea, distribuirea, întreținerea corespondenței și altor acte (de uz intern) de intrare/ieșire parvenite în adresa Aparatului Președintelui raionului Florești.
- Participarea la elaborarea actelor Aparatului Președintelui raionului Florești și a Consiliului raional Florești.
- Organizarea și ținerea corectă a lucrărilor de secretariat în Aparatul Președintelui raionului Florești.
- Ordonarea, păstrarea și arhivarea documentelor, pregătirea lor pentru transmitere la arhiva raională.
- Elaborarea raportului anual privind corespondența la Aparatul Președintelui raionului și audiența la președintele și vicepreședinții raionului Florești.
- Acordarea ajutorului metodologic și consultativ în domeniul problemelor de secretariat.
Liuba DRAGULEA, Specialistă principală
Sarcini de bază:
- Elaborarea, înregistrarea, păstrarea, arhivarea dispozițiilor/ deciziilor cu caracter normativ și individual, după caz, ale Președintelui raionului/Consiliului raional.
- Implicarea și acordarea suportului în procesul de organizare și desfășurare a comisiilor consultative de specialitate ale Consiliului raional Florești.
- Acordarea suportului necesar desfășurării ședințelor Consiliului raional.
- Dactilografierea și multiplicarea documentelor necesare.
- Păstrarea confidenţialităţii documentelor.
- Înregistrarea și ducerea evidenței cetățenilor în audiență la secretarul Consiliului raional.
Secția Juridică, Resurse Umane și Administrație Publică
Daniela ANTON, Şefă a secției
Sarcini de bază:
- Conducerea, planificarea, organizarea și coordonarea activităţii secției;
- Contribuirea la eficientizarea activităţilor publice prin controlul de legalitate a actelor emise de Consiliul raional şi preşedintele raionului, participarea la elaborarea proiectelor de acte administrative ce ţin de activitatea Aparatului Preşedintelui şi Consiliului raional;
- Acordarea asistenţei metodologice și consultativ-juridice în domeniul administraţiei publice Aparatului Președintelui raionului și subdiviziunilor Consiliului raional;
- Avizarea proiectelor de decizii ale Consiliului raional și dispozițiilor Președintelui raionului:
- Reprezentarea intereselor Președintelui raionului, Consiliului raional și subdiviziunilor acestuia în instanțele de judecată pe problemele ce țin de competențele și atribuțiile lor;
- Repartizarea în mod echitabil, echilibrat a sarcinilor și obiectivelor funcționarilor publici din cadrul secției;
- Asigurarea și controlul efectuării procesului de planificare, coordonare, desfășurare și monitorizare în cadrul Aparatului Președintelui raionului a procedurilor de personal;
Tatiana COLIBABCIUC, Specialistă principală
Sarcini de bază:
- Planificarea, coordonarea, desfășurarea şi monitorizarea implementării în Aparatul Președintelui raionului a procedurilor de personal;
- Organizarea și participarea la desfășurarea/realizarea procedurilor cu privire la ocuparea funcţiilor publice vacante și/sau temporar vacante din cadrul Aparatului Președintelui raionului, organizarea și coordonarea procesului de integrare socioprofesională a funcționarilor publici debutanți;
- Acordarea asistenţei informaţionale şi metodice în domeniul personalului din serviciul public;
- Ținerea evidenței dosarelor, datelor și documentelor cu privire la personalul din cadrul Aparatului Președintelui raionului;
- Gestionarea Sistemului informațional automatizat „Registrul electronic al angajaților”;
- Elaborarea lunară a documentelor pentru salarizarea angajaților/salariaților Aparatului Președintelui și conducătorilor subdiviziunilor subordonate Consiliului raional Florești;
- Asigurarea procesului de evaluare și ținerea evidenței sporului salarial în conformitate cu legislația în vigoare.
Nicolae LEȘANU, Specialist principal
Sarcini de bază:
- Constribuirea la eficientizarea activității publice în domeniul juridic;
- Reprezentarea intereselor Președintelui raionului, Consiliului raional și subdiviziunilor subordonate Consiliului raional în instanțele de judecată;
- Evidența datelor și documentelor cu privire la personal;
- Implementarea procedurii de sănătate în muncă a angajaților;
- Organizarea procesului de dezvoltare profesională continuă a salariaților din Aparatul Președintelui raionului și subdiviziunile Consiliului raional;
- Soluționarea problemelor juridice în domeniul administrației publice locale;
- Elaborarea proiectelor de decizii/dispoziții și a altor acte emise de autoritatea publică.
Valeriu GURDIGA, Specialist principal
Sarcini de bază:
- Constribuirea la eficientizarea activității publice în domeniul juridic;
- Reprezentarea intereselor Președintelui raionului, Consiliului raional și subdiviziunilor subordonate Consiliului raional în instanțele de judecată;
- Evidența datelor și documentelor cu privire la personal;
- Implementarea procedurii de sănătate în muncă a angajaților;
- Organizarea procesului de dezvoltare profesională continuă a salariaților din Aparatul Președintelui raionului și subdiviziunile Consiliului raional;
- Soluționarea problemelor juridice în domeniul administrației publice locale;
- Elaborarea proiectelor de decizii/dispoziții și a altor acte emise de autoritatea publică.
, Specialist principal/specialistă principală
- Asigurarea evidenței și includerea dispozițiilor cu caracter individual al personalului din Aparatul Președintelui raionului/Consiliul raional Florești.
- Includerea dispozițiilor cu caracter individual ale Președintelui raionului în Registrul de stat al actelor locale.
- Gestionarea Registrului electronic al subiecților declarării averii şi a intereselor personale și asigurarea funcționarilor publici cu semnătura electronică.
- Conlucrarea cu Î.P. ,,Serviciul Tehnologia Informației și Securitatea Cibernetică” în domeniul obținerii și prelungirii semnăturilor electronice.
- Reprezentarea intereselor Preşedintelui raionului, Consiliului raional și subdiviziunilor acestuia în instanţele de judecată pe problemele ce ţin de competenţele şi atribuţiile lor.
- Elaborarea răspunsurilor la petițiile/cererile/demersurile parvenite de la cetățeni, persoane juridice și instituții publice.
, Specialist principal/specialistă principală
- Organizarea și desfășurarea consultărilor/audieri publice a proiectelor de decizii ale Consiliului raional și dispozițiilor emise de Președintele raionului Florești.
- Reprezentarea intereselor Preşedintelui raionului, Consiliului raional și subdiviziunilor acestuia în instanţele de judecată pe problemele ce ţin de competenţele şi atribuţiile lor.
- Întocmirea, păstrarea și gestionarea dosarelor administrative din Secția Juridică, Resurse Umane și Administrație Publică.
- Monitorizarea permanentă a modificărilor normative și informarea despre acestea Aparatului Președintelui și subdiviziunilor subordonate Consiliului raional Florești.
- Ținerea Registrului de evidență a contractelor încheiate de către autoritatea publică.
Tatiana IURAȘ, specialistă principală
- Coordonarea și monitorizarea procesului de organizare și desfășurare a activităților de protocol în cadrul Aparatului Președintelui.
- Planificarea și asigurarea măsurilor de promovare a imaginii Consiliului raional Florești.
- Consultarea subdiviziunilor Consiliului raional și instituțiile publice pentru implementarea măsurilor de promovare a imaginii.
- Proiectarea conținutul informațiilor pentru comunicarea vizuală şi audio, publicare şi imprimare.
- Elaborarea conceptelor în termeni de pliant/machetă/banner etc. și contribuirea la creația de brand/imagine/identitate vizuală, în acord cu strategia de promovare a imaginii Consiliului raional.
Secția Juridică, Resurse Umane și Administrație Publică
Serviciul Administraţie Publică
Silvia Rusu, Şefă Serviciu
Sarcini de bază:
- Planificarea, organizarea și monitorizarea activității serviciului în conformitate cu legislația în vigoare.
- Asigurarea acordării ajutorului metodologic și consultativ subdiviziunilor Consiliului raional Florești, primarilor orașelor/satelor (comunelor) și secretarilor consiliilor locale de nivelul întâi pe domeniul de competență.
- Asigurarea transparenței în procesul decizional al Aparatului Președintelui raionului și Consiliului raional Florești prin publicarea pe pagina web.
- Asigurarea aducerii la cunoștință publică a actelor adoptate de Consiliul raional Florești și emise de Președintele raionului Florești, prin publicarea acestora în Registrul de stat al actelor locale.
- Asigurarea administrării paginii web a Consiliului raional Florești prin actualizarea cu informaţii utile, publicarea anunţurilor şi activităţilor desfăşurate de instituțiile publice raionale.
- Întocmirea și distribuirea planului lunar de desfășurare a activităților Aparatului Președintelui raionului și subdiviziunilor Consiliului raional Florșeti.
- Participarea la organizarea și desfășurarea ședințelor Consiliului raional și activităților Aparatului Președintelui raionului.
Tatiana ȚUGUI, Specialistă principală
Sarcini de bază:
- Efectuarea evidenţei Serviciului civil (de alternativă).
- Publicarea în Registrul de stat al actelor locale (în calitate de supleant), pe panoul informativ și pagina web a deciziilor adoptate de Consiliului raional Florești și dispozițiilor emise de Președintele raionului Florești.
- Efectuarea corectării proiectelor de decizii, notelor informative și rapoartelor pentru ședințele Consiliului raional, conform normelor de tehnică legislativă.
- Scrierea discursurilor preşedintelui raionului Florești pentru diferite evenimente și manifestări organizate de Consiliul raional, a mesajelor de felicitare cu ocazia sărbătorilor profesionale și a articolelor despre activitatea Consiliului raional.
- Efectuarea lucrului cu petițiile cetățenilor parvenite în adresa Aparatului Președintelui raionului Florești.
Serviciul Arhivă
Oxana MOROGAI, Şefă Serviciu
Sarcini de bază:
- Planificarea, organizarea și conducerea activităţii serviciului în conformitate cu actele normative în vigoare.
- Monitorizarea şi evidenţa de stat a documentelor conform nomenclatorului, primirea lor pentru păstrarea de stat.
- Asigurarea drepturilor legitime ale cetăţenilor privind utilizarea informaţiei conţinute în documentele de arhivă şi accesul liber la informaţie.
- Asigurarea păstrării şi integrității documentelor, valorificarea lor.
- Asigurarea aplicării cadrului normativ în vigoare în domeniul de activitate.
Daniela SOCHIRCĂ, Specialistă principală
Sarcini de bază:
- Organizarea și realizarea expertizei valorii documentelor aflate la păstrarea de stat.
- Asigurarea integrităţii fizice a dosarelor în urma procesului de preluare din arhivele departamentale.
- Verificarea existentului şi stării fizice a documentelor aflate la păstrarea de stat în depozitele arhivei raionale.
- Elaborarea și eliberarea certificatelor şi copiilor din documentele aflate la păstrare în depozitele arhivei de stat.
- Analiza și verificarea selectării documentelor pentru nimicire în întreprinderi și instituții.
Mariana Tcaciuc, Specialistă principală
Sarcini de bază:
- Acordarea ajutorului metodic și practic autorităților publice din raion în procesul de pregătire pentru ordonarea documentelor ce urmează a fi păstrate în arhiva raională.
- Analizarea și selectarea documentelor ordonate conform inventarelor cu termen lung de păstrare din instituțiile-surse de completare a arhivei raionale pentru procesul de preluare la păstrarea de stat.
- Organizarea controalelor de verificare a existentului și stării fizice a dosarelor păstrate în instituțiile-surse de completare ale arhivelor de stat.
- Asigurarea eliberării în timp a actelor solicitate în demersurile instituțiilor și cererilor cetățenilor.
- Verificarea existentului şi stării fizice a documentelor aflate la păstrarea de stat.
Serviciul de deservire a clădirilor administrative ale Consiliului raional
Ada LUNGAN, Şefă Serviciu
Sarcini de bază:
- Organizarea, planificarea şi conducerea activităţii serviciului în conformitate cu actele normative în domeniu.
- Gestionarea bunurilor mobile și imobile, proprietate a Consiliului raional.
- Ținerea evidenței timpului de muncă și de odihnă a angajaților serviciului.
- Asigurarea ordinii în cadrul clădirilor administrative ale Consiliului raional și din jurul acestora.
- Asigurarea mijloacelor necesare pentru buna desfășurare a activității angajaților.
***