Aparatul preşedintelui raionului Floreşti anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de auditor intern superior.
Scopul general al funcției:
Realizarea activităților de audit intern, oferirea autorităților publice a unor garanții în efectuarea unui control viabil al operațiunilor și contribuirea la sporirea semnificației acesteia, acordarea ajutorului în atingerea obiectivelor, evaluînd printr-o abordare sistematică și metodică procesele de management ale riscurilor, propunerea metodelor de consolidare a eficacității.
Descriere generică:
– realizează sarcini de complexitate medie în domeniul planificării, coordonării și organizării activității de audit intern, monitorizează implementarea recomandărilor în domeniu;
– posedă cunoștințe aprofundate în domeniul legislației generale și speciale;
– manifestă abilități de soluționare a problemelor de complexitate medie în domeniul de competență;
– dispune de autonomie în exercitarea sarcinilor, urmînd instrucțiunile superiorului doar în cazul sarcinilor/ problemelor de complexitate înaltă.
Sarcini de bază:
1. Identificarea riscurilor posibile legate de activitatea Consiliului raional şi subdiviziunile acestuia, Aparatului Preşedintelui raionului, aprecierea influenţei lor asupra obiectivelor manageriale. Elaborarea şi implementarea recomandărilor de diminuare a riscurilor.
2. Analizarea resurselor necesare pentru implementarea planului strategic de dezvoltare, actelor emise de Consiliul raional şi preşedintele raionului, respectare a cadrului normativ şi a cerinţelor stabilite.
3. Expertiza organigramei şi statelor de personal ale Aparatului Preşedintelui raionului şi subdiviziunilor Consiliului raional, repartizarea funcţiilor şi responsabilităţilor între angajaţi stabilite prin fişele de post. Elaborarea recomandărilor de eficientizare a activităţii angajaţilor din aceste subdiviziuni.
4. Analizarea şi elaborarea recomandărilor managementului subdiviziunilor Consiliului în privinţa minimalizării riscurilor legate de utilizarea neeconomă şi identificarea punctelor slabe în gestionarea fondurilor entităţilor respective.
La concurs poate participa persoana care întruneşte următoarele condiții de bază:
a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
b) posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriu;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
f) are studiile superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în economice, contabilitate și audit;
g) în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a), b) și f) din Legea nr.158/2008, sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
j) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Condiții specifice pentru participare la concurs:
- Minimum 1 an de experiență profesională în domeniu;
- Deținerea certificatului de calificare al auditorului;
- Cunoașterea legislației în domeniu;
- Cunoașterea modului de funcționare a unei autorități publice;
- Abilități profesionale: lucru cu informația, actele legislative și normative, planificare, organizare, analiză și sinteză, elaborarea documentelor, argumentare, prezentare, instruire, soluționare de probleme, comunicare, eficiență;
- Aptitudini personale: diplomație, seriozitate, responsabilitate, punctualitate, flexibilitate, creativitate, spirit de inițiativă, capacitate de adaptare sporită, tendință spre dezvoltare profesională continuă;
- Abilități aprofundate de utilizare a computerului, imprimantei, scaner-ului, fax-ului;
- Cunoștințe de operare la computer cu programele: Word, Excel, Power Point, Internet.
Documente ce urmează a fi prezentate:
- Formularul de participare la concurs, specificat în anexa nr. 1 la Hotărîrea de Guvern nr. 201/2009;
- Copia buletinului de identitate;
- Copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare/calificare;
- Documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
- Certificatul medical despre starea sănătății;
- Cazierul judiciar.
NOTĂ: Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. Certificatul medical, cazierul judiciar și documentele ce atestă experiența profesională pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Documentele de participare la concurs urmează a fi depuse personal/prin poştă/prin e-mail pînă la data de 16 ianuarie 2023, inclusiv, la adresa: or. Florești, bulevardul Victoriei nr. 2, sediul Consiliului raional Florești, etaj 4, bir. 405. Program: 0830 – 1630.
Persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a documentelor este dna Tatiana Colibabciuc (secretar al comisiei de concurs). Date de contact: 0250-2-20-56, e-mail: andriuta09@mail.ru
Bibliografia concursului:
- Constituţia Republicii Moldova;
- Legea nr. 436 din 28 decembrie 2006 privind administrația publică locală;
- Legea nr. 239 din 13 noiembrie 2008 privind transparența în procesul decizional;
- Legea nr. 158 din 04 iulie 2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- Legea nr. 25 din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
- Legea nr. 133 din 17 iunie 2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
- Legea nr. 16 din 15 februarie 2008 cu privire la conflictul de interese;
- Legea nr. 435 din 28 decembrie 2006 privind descentralizarea administrativă;
- Legea nr. 229 din 23 septembrie 2010 privind controlul financiar public intern;
- Ordinul Ministerului Finanţelor nr.176 din 26 decembrie 2019 cu privire la aprobarea Regulamentului privind raportarea activităţii de audit intern în sectorul public.