Direcţia Generală Educaţie, Cultură, Tineret și Sport

MD – 5001, Republica Moldova, orașul Florești, bd. Victoriei nr. 2, Consiliul Raional Floreşti, etajul 3

E-mail: dgefloresti@gmail.com

Direcţia Generală Educaţie, Cultură, Tineret și Sport Florești, este organul local de specialitate în domeniul învățământului, culturii, tineretului și sportului, este creată de Consiliul raional Florești în conformitate cu Normele privind instituirea subdiviziunilor structurale ale autorității publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009.

Direcția Generală Educație, Cultură, Tineret și Sport Florești este organizată și funcționează în baza Constituției Republicii Moldova, Codului Educației al Republicii Moldova nr. 152 din 17 iulie 2014, Legii nr. 436 din 28 decembrie 2006 privind administrația publică locală, Legii nr. 435 din 28 decembrie 2006 privind descentralizarea administrativă, altor acte legislative, ordonanțelor, hotărârilor și dispozițiilor Guvernului, ordinelor Ministerului Educației și Cercetării, ordinelor Ministerului Culturii, deciziilor Consiliului raional Florești, altor acte normative din domeniu, precum și în baza propriului Regulament.

Direcția Generală Educație, Cultură, Tineret și Sport Florești își organizează activitatea conform principiilor transparenței în procesul decizional și de răspundere personală a conducătorilor pentru deciziile adoptate în limitele lor de competență.

Misiunea Direcției Generale Educație, Cultură, Tineret și Sport Florești constă în:

  • proiectarea, organizarea, coordonarea, evaluarea și monitorizarea funcționalității sistemului educațional în instituțiile publice de educație antepreșcolară (creșă, centru comunitar de educație timpurie), în instituțiile publice de învățământ preșcolar (grădinițe de copii, centre comunitare de educație timpurie), în instituțiile publice extrașcolare și instituții de cultură de nivel local, raional, în instituțiile publice de învățământ primar, gimnazial, liceal și special (la nivel raional) precum și în instituțiile de învățământ private de tipuri respective (în continuare – instituții de învățământ din raionul Florești) din perspectiva implementării politicii de stat în domeniul educației, culturii, tineretului și sportului;
  • realizarea politicii de stat în domeniul culturii, având ca prioritate asigurarea condițiilor pentru satisfacerea cerințelor și aspirațiilor culturale ale cetățenilor din comunitățile raionului, prin păstrarea și folosirea resurselor culturale, inclusiv prin asigurarea unui cadru de colaborare eficientă între instituțiile publice, organizațiile de cult, ONG-uri și administrația locală în vederea promovării, conservării, prezentării și studierii patrimoniului cultural;
  • elaborarea și implementarea politicilor educaționale locale specifice raionului.

Funcțiile de bază:

  • asigurarea supravegherii respectării legislației și a altor acte normative din domeniul educației, culturii, tineret și sport în cadrul instituțiilor de învățământ școlar și extrașcolar și de cultură;
  • implementarea politicilor educaționale de stat în cadrul instituțiilor de învățământ din raionul Florești;
  • proiectarea strategică și operațională a dezvoltării și funcționării învățământului școlar și extrașcolar și de cultură în instituțiile din raionul Florești;
  • monitorizarea executării bugetelor de către instituțiile de învățământ școlar și extrașcolar și de cultură;
  • monitorizarea și evaluarea procesului educațional în instituțiile de învățământ școlar, extrașcolar și de cultură din raionul Florești;
  • asigurarea și monitorizarea accesului copiilor și tinerilor la studii, a calității serviciilor educaționale oferite de instituțiile de învățământ școlar, extrașcolar și de cultură din raionul Florești și adoptarea măsurilor de îmbunătățire a acestora;
  • orientarea și consilierea metodologică a procesului educațional în instituțiile de învățământ școlar, extrașcolar și de cultură din raionul Florești;
  • colaborarea cu alte subdiviziuni ale administrației publice locale, cu Ministerul Educației și Cercetării, Ministerul Culturii și societatea civilă, în vederea realizării misiunii Direcției Generale Educație, Cultură, Tineret și Sport Florești implementării politicilor educaționale și culturale;
  • protejarea și integrarea patrimoniului cultural raional în sistemul valorilor culturale prin asigurarea existenței unei viziuni strategice asupra dezvoltării culturii pe perioada medie, asigurarea reabilitării și întreținerii obiectivelor istorico-culturale în baza parteneriatelor public-private și digitalizarea patrimoniului cultural al Republicii Moldova;
  • implementarea cadrului juridic privind protejarea, conservarea și punerea în valoare a monumentelor de cultură, istorie și arheologie, precum și în scopul stimulării implicării active a persoanelor fizice și juridice în activități de păstrare, valorificare și dezvoltare a patrimoniului cultural național;
  • implementarea Strategiei unice de dezvoltare a culturii și de protejare a patrimoniului cultural național, care va cuprinde un Program de restaurare și valorificare a monumentelor de cultură și istorie, de susținere a așezămintelor de cultură, de reabilitare a infrastructurii, racordate la programele de dezvoltare economică, socială, educațională și urbană;
  • elaborarea, asigurarea și finanțarea activităților culturale, sportive și de tineret în conformitate cu prioritățile stabilite și pe bază de proiecte;
  • asigurarea condițiilor necesare pentru libera manifestare a talentului; evaluarea operelor de cultură, întreprinderea măsurilor de susținere a tinerilor dotați;
  • supravegherea promovării politicii naționale unice în activitatea bibliotecilor, reglementarea și asigurarea controlului respectării legislației în domeniul biblioteconomiei;
  • elaborarea și asigurarea controlului realizării programelor de activitate, rapoartelor anuale ale instituțiilor de cultură, tineret și sport subordonate;
  • monitorizarea rapoartelor anuale ale instituțiilor de cultură, tineret și sport și prezentarea Ministerului Educației și cercetării și Ministerul Culturii.

Şefă Direcţie Generală

Diana PANTAZ

Data, luna, anul naşterii: 01 ianuarie 1971

Studii: 

  • 1988 – 1993, Institutul Pedagogic de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, specialitatea „Pedagogia şi metodica învăţămîntului primar şi limbă franceză” (calificare: învăţător în clasele primare şi de limbă franceză);
  • 2006 – 2009, Academia de Administrare Publică, master în Administrare Publică;
  • 2013 – 2015, Universitatea de Stat din Tiraspol, master în Ştiinţe ale Educaţiei, specializarea „Management educaţional”.

Experienţă profesională:

  • 1993-1996, învăţător de clasele primare, Şcoala Primară din or. Floreşti;
  • 1996 – 1996, profesor de limba franceză, Şcoala Medie nr. 3 din or. Floreşti;
  • 1996-2003, profesor de limba franceză, Şcoala Primară din or. Floreşti;
  • 2003-2005, specialist metodist, Direcţia Generală Învăţămînt, Tineret şi Sport a Consiliului raional Floreşti;
  • 2005-2006, specialist coordonator-metodist, Direcţia Generală Învăţămînt, Tineret şi Sport a Consiliului raional Floreşti;
  • 2006-2008, specialist principal – inspector şcolar, Direcţia Generală Învăţămînt, Tineret şi Sport a Consiliului raional Floreşti;
  • 2008-2016, şef Centrul Metodic, Direcţia Generală Învăţămînt, Tineret şi Sport a Consiliului raional Floreşti;
  • 2016-2021, şef Direcţia Management al Curriculumului şi Formare Profesională Continuă, Direcţia Generală Educaţie a Consiliului raional Floreşti;
  • 2021-prezent, şef, Direcţia Generală Educaţie, Cultură, Tineret și Sport a Consiliului raional Floreşti.

Sarcini de bază:

  • Organizarea, conducerea activității Direcţiei Generale Educaţie, Cultură, Tineret și Sport și stabilirea atribuțiilor personalului.
  • Reprezentarea Direcţiei Generale Educaţie, Cultură, Tineret și Sport în relaţiile cu autorităţile publice centrale şi locale, cu persoanele fizice și juridice.
  • Stabilirea priorităţilor politicii investiţionale, asigurarea dezvoltării bazei tehnico-materiale a instituţiilor de învăţământ din subordine şi asigurarea funcţionalităţii lor, supravegherea efectuării reparaţiilor curente, capitale şi, după caz, propunerea măsurilor pentru asigurarea spaţiilor de învăţământ.
  • Monitorizarea şi coordonarea activităţii metodice şi formarea profesională continuă a cadrelor didactice și de conducere la nivel local.
  • Aprobarea statului de personal al Direcției și alte acte normative.