Scopul general al funcției:
Realizarea politicii de stat în domeniul sportului și elaborarea în baza programelor de stat a programelor raionale de dezvoltare a sportului.
Sarcini de bază:
1. Asigurarea realizării politicilor statului în domeniul sportului la nivel raional.
2. Soluționarea problemelor cu care se confruntă sportivii din raion.
3. Organizarea și asigurarea desfășurării diferitor acțiuni sportive, competiții în cadrul instituțiilor de învățământ din raion.
4. Întocmirea rapoartelor și notelor informative ce țin de domeniul de activitate.
5.Elaborarea regulamentelor pentru organizarea și desfășurarea spartachiadelor, turneelor, campionatelor şi altor competiţii sportive.
Condițiile de participare la concurs:
- deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
- în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a), b) și f) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Cerințe specifice:
- studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
- 1 an experienţă profesională;
- cunoștințele și experiența în domeniul sportului va constitui un avantaj.
Abilităţi profesionale şi aptitudini/comportamente:
- cunoașterea și operarea cu actele legislative și normative din domeniu;
- abilități de planificare, organizare, analiză, sinteză, argumentare, prezentare și elaborare a documentelor;
- cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet, SIME;
- aptitudini de soluționare a problemelor, tendință spre dezvoltare profesională continuă, spirit de inițiativă, capacitate de adaptare sporită, comunicare, diplomație, seriozitate, responsabilitate, punctualitate, flexibilitate, creativitate…;
Documente ce urmează a fi prezentate:
- formular de participare la concurs, specificat în anexa nr.1 la Hotărârea Guvernului nr 201/2009;
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
- documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
- certificatul medical despre starea sănătății;
- cazierul judiciar;
- documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
Certificatul medical, cazierul judiciar și documentele ce atestă experiența profesionalăsau, după caz, prestarea voluntariatului pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Dosarele de participare la concurs urmează a fi depuse personal/prin poştă/prin e-mail până la data de 04 septembrie 2024, inclusiv.
Adresa: or. Florești, bv. Victoriei nr.2, Consiliul raional Florești, etaj 4, bir. 412. Program: 0800 – 1700.
E-mail: colibabciuctatiana@gmail.com
Persoana responsabilă de oferirea informaţiilor suplimentare şi de primire a dosarelor de concurs: Colibabciuc Tatiana, tel.0250-2-41-39
Bibliografia concursului:
- Acte normative în domeniul serviciului public:
- Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică si statutul funcționarului public;
- Hotărârea Guvernului nr.201/2009 privind punerea în aplicare a Legii 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- Legea nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar
- Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale
- Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative
- Legea nr. 25 /2008 privind Codul de conduită al funcționarului public
- Acte normative în domeniul de specialitate:
- Legeanr.330/1999, cu privire la cultura fizică şi sport;
- Hotărârea Guvernului nr. 31/2019 cu privire la aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a școlilor sportive;
- Hotărârea Guvernului nr. 1552/2002 pentru aprobarea Normelor financiare pentru activitatea sportivă;
- Hotărârea Guvernului nr. 176/2019 cu privire la aprobarea Regulamentului de activitate a federațiilor sportive naționale;
- Codul de etică aprobat prin Ordinul Ministerul Educației, nr. 861 din 07.09.2015;
- Hotărârea Guvernului nr. 114/2023 cu privire la aprobarea Strategiei de dezvoltare „Educația 2030” și a Programului de implementare a acesteia pentru anii 2023-2025;
- Codul educației, nr.152 din 17.04.2014
Surse de informare:
www.legis.md
www.mec.gov.md
www.floresti.educ.md

