
MD – 5001, Republica Moldova, orașul Florești, bd. Victoriei nr. 2, Consiliul Raional Floreşti, etajul 2
E-mail: finante_floresti@yahoo.com
Direcția Finanțe este o subdiviziune structurală din subordinea Consiliului Raional, care activează sub conducerea Preşedintelui raionului.
În activitatea sa direcția se călăuzește de Constituția și legile Republicii Moldova, decretele Președintelui Republicii Moldova, hotărârile Parlamentului și Guvernului, ordinele, dispozițiile și instrucțiunile Ministerului Finanțelor, precum și de propriul regulament.
Sarcinile de bază ale direcţiei constă în:
- implementarea şi promovarea politicilor în domeniul finanţelor publice;
- contribuirea la promovarea şi realizarea obiectivelor privind descentralizarea finanţelor publice;
- asigurarea gestionării adecvate a resurselor şi cheltuielilor bugetare, precum şi administrarea eficace a patrimoniului public;
- acordarea asistenţei metodologice autorităţilor publice locale de nivelul întîi la toate etapele procesului bugetar;
- recepţionarea, analiza şi generalizarea materialelor prezentate de către autorităţile publice locale la toate etapele procesului bugetar (elaborarea, aprobarea, modificarea, executarea şi raportarea bugetului), precum şi a altei informaţii, cu prezentarea acestora Ministerului Finanţelor conform cerinţelor stabilite;
- asigurarea elaborării propunerilor de buget, recepţionarea, analiza şi generalizarea materialelor prezentate de către instituţiile bugetare din subordinea autorităţii publice locale de nivelul al doilea şi prezentarea propunerii/proiectului bugetului în modul şi termenele stabilite;
- asigurarea repartizării bugetului aprobat conform clasificaţiei bugetare, verificarea corectitudinii întocmirii bugetului local de nivelul al doilea, a modificărilor bugetului, precum şi a altor informaţii, cu prezentarea, în modul şi în termenele stabilite, Ministerului Finanţelor;
- verificarea corectitudinii întocmirii listelor tarifare ale pedagogilor, a statelor de personal ale instituţiilor bugetare, precum şi a altor materiale adiţionale la buget;
- asigurarea funcţionalităţii instituţiilor bugetare finanţate de la bugetul local de nivelul al doilea, precum şi finanţarea altor măsuri şi activităţi în conformitate cu priorităţile stabilite;
- ţinerea evidenţei contabile a executării bugetului local de nivelul al doilea, a împrumuturilor pe termen scurt şi pe termen lung;
- analiza executării bugetului local de nivelul al doilea, respectarea balansării bugetului, monitorizarea performanţei financiare şi nefinanciare a instituţiilor bugetare şi înaintarea, în caz de necesitate, a propunerilor ce se impun autorităţii responsabile;
- recepţionarea rapoartelor financiare de la instituţiile bugetare din subordinea autorităţii administraţiei publice locale de nivelul al doilea şi de la autorităţile administraţiei publice locale de nivelul întîi, precum şi analiza, generalizarea, consolidarea şi prezentarea acestora în modul şi termenele stabilite de către Ministerul Finanţelor;
- monitorizarea utilizării conform destinaţiei a mijloacelor bugetare, în special a resurselor financiare alocate pentru anumite scopuri specifice ale bugetelor locale şi, în caz de necesitate, înaintarea propunerilor de rigoare;
- elaborarea propunerilor la cadrul normativ din domeniul său de competenţă.
Şefă Direcţie:
Pascaru Olesea

Data, luna, anul naşterii: 1 septembrie 1983
Studii:
- 2002-2006, Academia de Studii Economice din Moldova (calificare: licenţiat în economia generală).
Experienţă profesională:
- 2006-2008, specialistă coordonatoare pentru rapoarte și analiză în sistemul bugetar, Direcția Generală Finanțe;
- 2008-2014, specialistă principală pentru prognozarea și administrarea veniturilor, Direcția Generală Finanțe ;
- 2014-2024, specialistă principală, Secția Elaborarea și Administrarea Bugetului, Direcția Finanțe);
- 2024 – este numită în funcția de șefă a Direcției Finanțe a Consiliului raional Florești.
Sarcini de bază:
- Asigurarea implementării politicii bugetar-fiscale a statului la nivel local, organizarea întocmirii şi respectării calendarului bugetar privind elaborarea, aprobarea şi executarea bugetului consolidat al raionului/raional;
- Organizarea şi desfăşurarea seminarelor privind aplicarea legislaţiei, actelor normative şi instructive în sistemul bugetar local;
- Elaborarea şi participarea la întocmirea proiectelor de decizii, propunerilor privind modificarea bugetului raional;
- Coordonarea, întocmirea, examinarea şi prezentarea rapoartelor trimestriale şi anuale privind elaborarea şi executarea bugetului raionului/raional;
- Asigurarea, angajarea, eliberarea şi activitatea personalului Direcţiei Finanţe.
Şefă-adjunctă Direcţie
Eugenia CAMINSCHI

Data, luna, anul naşterii: 10 ianuarie 1979
Studii:
- 1996-2001, Academia de Studii Economice din Moldova, specialitatea „Economia şi sociologia resurselor umane” (calificare: economist-sociolog).
Experienţă profesională:
- 2001-2002, economistă coordonatoare, Secţia Analiză şi Prognoza Pieţei Forţei de Muncă a Departamentului pentru Utilizarea Forţei de Muncă;
- 2002-2003, specialistă coordonatoare, Secţia Sinteză, Prognoză şi Statistică a Direcţiei Politică de Ocupare a Forţei de Muncă din cadrul Departamentului pentru Utilizarea Forţei de Muncă;
- 2003-2006, specialistă principală, Serviciul Sinteză, Prognoză, Statistică al Direcţiei Politica de Ocupare a Forţei de Muncă din cadrul Agenţiei Naţionale de Ocupare a Forţei de Muncă pe lîngă Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale;
- 2006-2007, specialistă coordonatoare, Secţia Elaborarea şi Administrarea Bugetului a Direcţiei Generale Finanţe Floreşti;
- 2007-2008, consultantă pentru elaborarea şi administrarea bugetului, Direcţia Generală Finanţe Floreşti;
- 2008-2012, consultantă principală pentru elaborarea şi administrarea bugetului, Direcţia Generală Finanţe Floreşti;
- 2012-2018, specialistă principală, Secţia Elaborarea şi Administrarea Bugetului a Direcţiei Finanţe Floreşti;
- 2018-prezent, şefă-adjunctă direcţie, şef Secţia Elaborarea şi Administrarea Bugetului, Direcţia Finanţe Floreşti.
Atribuţii de serviciu:
- Coordonarea, estimarea, corelarea şi executarea veniturilor şi cheltuielilor bugetului raionului, întocmirea notei informative;
- Asigurarea întocmirii şi raportării reţelei de state şi contingente ale instituţiilor bugetare din raion, întocmirea notei informative;
- Analizarea devizelor de cheltuieli, conform grupelor funcţionale ale clasificaţiei bugetare – Învăţămîntul, programul: Învăţămîntul liceal;
- Executarea şi ţinerea evidenţei modificărilor planului de alocaţii între diferite nivele a clasificaţiei funcţionale, programelor şi economice K2, K4, bugetul raional;
- Asigurarea controlului bazei de date în SIMF privind corectitudinea efectuării modificărilor şi consolidării bugetelor locale de primul şi al doilea nivel.