Se anunță concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de specialist principal/specialistă principală în Secția Juridică, Resurse Umane și Administrație Publică

Se anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de specialist principal/specialistă principală în Secția Juridică, Resurse Umane și Administrație Publică.

Scopul general al funcției: 

Contribuirea la eficientizarea activităţii publice în domeniul juridic și implementarea politicii și procedurilor moderne de lucru cu personalul.

Sarcini de bază:

  1. Contribuirea la eficientizarea activităţii publice în domeniul juridic.
  2. Reprezentarea intereselor Președintelui raionului, Consiliului raional și subdiviziunilor subordonate Consiliului raional în instanțele de judecată.
  3. Evidenţa datelor şi documentelor cu privire la personal.
  4. Implementarea procedurii de sănătate în muncă a angajaților.
  5. Organizarea procesului de dezvoltare profesională continuă a salariaților din Aparatul Președintelui raionului și subdiviziunile Consiliului raional.
  6. Soluţionarea problemelor juridice din domeniul administraţiei publice locale.
  7. Elaborarea proiectelor de decizii/dispoziții și a altor acte emise de autoritatea publică.

Condiții de bază:

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; 

b) posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; 

c) are capacitate deplină de exerciţiu; 

d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani; 

e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; 

f) are studiile superioare în domeniul juridic sau administrație publică.

g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, inclusiv dintr‑o funcție publică cu statut special, conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b), sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

g1) în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;

h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;

i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

j) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Condiții specifice pentru participare la concurs:

1 an experienţă profesională în domeniu;

Abilități profesionale și atitutudini/comportamente:

  1. Cunoașterea și operarea cu actele legislative și normative din domeniu;
  2. Abilități de planificare, organizare, analiză, sinteză argumentare, prezentare și elaborare a documentelor;
  3. Cunoștințe de operare la calculator word, excel, Power Point și internet;
  4. Aptitudini de soluționare a problemelor, tendință spre dezvoltare profesională continuă, spirit de inițiativă, capacitate de adaptare sporită, comunicare diplomație, seriozitate, responsabilitate, punctualitate, flexibilitate, creativitate.

Documente ce urmează a fi prezentate:

  1. Formularul de participare la concurs, specificat în anexa nr. 1 la Hotărîrea de Guvern nr. 201/2009;
  2. Copia buletinului de identitate;
  3. Copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
  4. Documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
  5. Certificatul medical despre starea sănătății;
  6. Cazierul judiciar.

NOTĂ: Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. Certificatul medical, cazierul judiciar și documentele ce atestă experiența profesională pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Dosarul de participare la concurs urmează a fi depus personal/prin poştă/prin e-mail până la data de 20 aprilie 2024, inclusiv, la adresa: or. Florești, bulevardul Victoriei nr. 2, sediul Consiliului raional Florești, etaj 4, bir. 412. Program: 0800 – 1700.

Persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a documentelor este dna Tatiana Colibabciuc (secretar al comisiei de concurs).

Date de contact: 0250-2-41-39, e-mail: colibabciuctatiana@gmail.com

Bibliografia concursului:

  1. Constituția Republicii Moldova;
  2. Codul administrativ;
  3. Codul muncii;
  4. Codul de procedură civilă;
  5. Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
  6. Legea nr. 436/2006 privind administrația publică locală;
  7. Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
  8. Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative.
  9. Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a Legii nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public.

Surse de informare:

www.legis.md

www.floresti.md

www.cancelaria.gov.md 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *