Scopul general al funcției:
Implementarea în teritoriu a politicii statului în domeniul agriculturii și industriei alimentare.
Sarcinile de bază:
- Acordarea asistenței consultative agenților economici din sectorul agroalimentar, proprietarilor de pământ, organizațiilor obștești de profil în vederea implementării și respectării tehnologiilor moderne de cultivare a culturilor agricole.
- Coordonarea utilizării raţionale a resurselor energetice şi modernizarea parcului de maşini şi tractoare, având ca scop sporirea eficienţei ramurii şi asigurarea prelucrării eficiente a întregii suprafeţe agricole.
- Monitorizarea mecanismelor privind asigurarea agenţilor economici cu tehnică agricolă și piese de rezervă.
- Monitorizarea în permanenţă starea tehnică a formaţiunilor economice din sectorul agroalimentar al raionului.
- Contribuirea la lărgirea suprafeţelor irigate prin promovarea utilizării eficiente a sistemelor de irigare.
Condiții de bază de participare la concurs:
a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
b) cunoaște limba română;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată;
f) are studiile superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul agricol sau ingineriei;
g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, inclusiv dintr‑o funcție publică cu statut special sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
g1) în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;
h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
j) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Condiții specifice de participare la concurs:
- 1 an de experiență profesională în domeniul agricol sau ingineresc;
- cunoașterea legislației în domeniu;
- cunoașterea modului de funcționare a unei autorități publice;
- cunoștințe de operare la computer, programele Word, Excel, Internet.
Abilități profesionale: lucru cu oamenii, cu informația, organizarea și mobilizarea de sine, soluționarea de probleme, aplanarea de conflicte, comunicarea eficientă.
Atitudini/comportamente: respect față de oameni, spirit de inițiativă, diplomație, creativitate, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, tendință spre dezvoltare profesională continuă.
Cuantumul minim al salariului de bază pentru funcția de specialist principal/specialistă principală, determinat în condiţiile cadrului normativ privind sistemul de salarizare în sectorul bugetar – 8540 lei.
Documente ce urmează a fi prezentate:
- Formularul de participare la concurs;
- Copia buletinului de identitate;
- Copiile diplomelor de studii;
- Copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare relevante funcţiei publice vacante;
- Documentele ce atestă experienţa profesională de exercitare efectivă a atribuţiilor de serviciu (copia carnetului de muncă, certificatele privind activitatea profesională desfăşurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
- Certificatul medical;
- Cazierul judiciar.
Copiile documentelor se prezintă legalizate notarial sau împreună cu documentele originale, pentru a putea verifica veridicitatea lor. Certificatul medical, cazierul judiciar şi documentele ce atestă experienţa profesională pot fi înlocuite cu declaraţii pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Actele de studii obţinute în străinătate se prezintă însoţite de certificatul de recunoaştere şi echivalare, eliberat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, în termen de 30 de zile de la data la care candidatul a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Bibliografia concursului:
- Codul funciar al Republicii Moldova nr. 22/2024 (în vigoare începând cu data de 01 aprilie 2025);
- Codul Civil al Republicii Moldova nr.1107/2002;
- Legea nr. 436/2006 privind administrația publică locală;
- Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
- Legea nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi;
- Legea nr. 1353/2000 privind gospodăriile țărănești (de fermier).
Documentele de participare la concurs urmează a fi depuse personal/prin poştă/prin e-mail, până la data de 17 aprilie 2025, inclusiv.
Adresa: or. Florești, bulevardul Victoriei nr. 2, sediul Consiliului raional Florești, etaj 4, bir. 412, secretarei comisiei de concurs, dna Tatiana Colibabciuc.
Date de contact: 0250-2-41-39, e-mail: colibabciuctatiana@gmail.com.
Program de lucru: Luni – Vineri, orele: 0800 – 1700, pauză de masă: 1200 – 1300