- Scopul general al funcției:
Asigurarea elaborării bugetului consolidat al raionului la grupa funcţională a clasificaţiei bugetare – cultura, sportul, tineretul şi odihna, programele – dezvoltarea culturii, sportul şi tineretul.
- Sarcini de bază:
1) Coordonarea elaborării bugetului consolidat al raionului la grupa funcţională a clasificaţiei bugetare – cultura, sportul, tineretul şi odihna, programele – dezvoltarea culturii, sportul şi tineretul.
2) Analiza întocmirii corecte a devizelor de cheltuieli şi a reţelei de state şi contingente.
3) Primirea, analizarea şi totalizarea dărilor de seamă despre executarea bugetului, întocmirea notelor informative.
4) Verificarea corectitudinii întocmirii schemelor de încadrare a personalului şi respectarea politicii de remunerare a muncii conform grupei funcţionale a clasificaţiei bugetare – Cultura, sport, tineret şi odihnă.
5) Efectuarea modificărilor în planurile de alocaţii între diferite nivele ale clasificaţiei funcţionale, programelor şi economice K2, K4, bugetul raional.
- Condițiile de participare la concurs:
a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
b) cunoaște limba română;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată;
f) are studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă în domeniul economiei, finanțelor și/sau contabilității;
g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, inclusiv dintr‑o funcție publică cu statut special, conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b), sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
g1) în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;
h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
j) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
- Cerinţe specifice minime:
- 1 an de experiență profesională în domeniul economiei, finanțelor și/sau contabilității.
- Abilități profesionale: lucru cu informația, actele legislative și normative, planificare, organizare, analiză și sinteză, elaborarea documentelor, argumentare, prezentare, instruire, soluționare de probleme, comunicare, eficiență;
- Aptitudini personale: diplomație, seriozitate, responsabilitate, punctualitate, flexibilitate, creativitate, spirit de inițiativă, capacitate de adaptare sporită, tendință spre dezvoltare profesională continuă;
- Abilități aprofundate de utilizare a computerului, imprimantei, scaner-ului, fax-ului.
- Documente ce urmează a fi prezentate pentru dosarul de concurs:
- Formularul de participare la concurs, specificat în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- Copia buletinului de identitate;
- Copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare/calificare;
- Documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
- Certificatul medical despre starea sănătății;
- Cazierul judiciar.
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. Certificatul medical, cazierul judiciar și documentele ce atestă experiența profesională pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
- Bibliografia concursului:
- Codul Muncii al Republicii Moldova nr.154/2003;
- Legea nr. 436/2006 privind administrația publică locală;
- Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- Legea privind finantele publice locale nr. 397/2003;
- Setul metodologic privind elaborarea, aprobarea şi modificarea bugetului, aprobat prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 124/2023.
www.floresti.md
- Documentele de participare la concurs urmează a fi depuse personal/prin poștă pe adresajuridică: or. Florești, bulevardul Victoriei nr. 2, sediul Consiliul raional Florești, etaj 2, bir. 23 sau prin e-mail: finante_floresti@yahoo.com, în termen de 30 zile de la data publicării anunțului, secretarei comisiei de concurs, Natalia Sîrbu, nr. de contact: 0250-2-19-20.