Aparatul Preşedintelui raionului Floreşti anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de specialist principal în Serviciul Arhivă.
Scopul general al funcției:
Contribuirea la eficientizarea activității autorității publice prin implementarea procedurilor moderne și asigurarea păstrării, evidenței și valorificării documentelor fondului arhivistic al raionului.
- Sarcinile de bază:
Organizarea și realizarea expertizei valorii documentelor aflate la păstrarea de stat. - Asigurarea integrităţii fizice a dosarelor în urma procesului de preluare din arhivele departamentale.
- Verificarea existentului şi stării fizice a documentelor aflate la păstrarea de stat în depozitele arhivei raionale.
- Elaborarea și eliberarea certificatelor şi copiilor din documentele aflate la păstrare în depozitele arhivei de stat.
- Analizarea și verificarea selectării documentelor pentru nimicire în întreprinderi și instituții.
Condiții de bază de participare la concurs:
- deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- posedă limba română și limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriu;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată;
- are studii superioare absolvite cu diplomă de licență;
- în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a), b) și f) din Legea nr. 158/2008 sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;
- nu are interdicţia de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorităţii Naţionale de Integritate;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie.
Condiții specifice pentru participare la concurs:
- Cunoașterea modului de funcționare a unei autorități publice;
- Abilități profesionale: lucru cu informația, actele legislative și normative, planificare, organizare, analiză și sinteză, elaborarea documentelor, argumentare, prezentare, instruire, soluționare de probleme, comunicare, eficiență;
- Aptitudini personale: diplomație, seriozitate, responsabilitate, punctualitate, flexibilitate, creativitate, spirit de inițiativă, capacitate de adaptare sporită, tendință spre dezvoltare profesională continuă;
- Abilități aprofundate de utilizare a computerului, imprimantei, scaner-ului, fax-ului;
- Cunoștințe de operare la computer cu programele: Word, Excel, Power Point, Internet.
Documente ce urmează a fi prezentate:
- Formularul de participare la concurs, specificat în anexa nr. 1 la Hotărîrea de Guvern nr. 201/2009;
- Copia buletinului de identitate;
- Copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
- Documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
- Certificatul medical despre starea sănătății;
- Cazierul judiciar.
NOTĂ: Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. Certificatul medical, cazierul judiciar și documentele ce atestă experiența profesională pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Bibliografia concursului:
1. Constituția Republicii Moldova;
2. Lege nr. 158 din 04.07.2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
3. Hotărîre de Guvern nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a Legii nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
4. Lege nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
5. Legea integrității nr. 82/2017;
6. Lege nr. 880/1992 privind Fondul Arhivistic al Republicii Moldova;
7. Hotărârea Guvernului nr. 352/1992 cu privire la aprobarea Regulamentului Fondului arhivistic de stat;
8. Hotărârea Guvernului nr. 143/2019 cu privire la organizarea și funcționarea Agenției Naționale a Arhivelor.
Documentele de participare la concurs urmează a fi depuse personal/prin poştă/prin e-mail pînă la data de 18 iulie 2023, inclusiv, la adresa: or. Florești, bulevardul Victoriei nr. 2, sediul Consiliului raional Florești, etaj 4, bir. 405. Program: 0800 – 1700.
Persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a documentelor este dna Tatiana Colibabciuc (secretar al comisiei de concurs).
Date de contact: 0250-2-20-56, e-mail: andriuta09@mail.ru