Se anunță concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de specialist principal în Serviciul Administraţie Publică

Aparatul Preşedintelui raionului Floreşti anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de specialist principal în Serviciul Administraţie Publică.

Scopul general al funcției: 
Formarea și menținerea relațiilor de colaborare cu publicul în funcționarea eficientă a administrației publice locale de nivelul doi.

Sarcini de bază: 

  • Întocmirea și distribuirea planului lunar de desfășurare a activităților Aparatului Președintelui raionului și subdiviziunilor Consiliului raional.
  • Evidența, sistematizarea și păstrarea deciziilor și a modificărilor acestora, adoptate de Consiliul raional.
  • Întocmirea și păstrarea dosarelor administrative.
  • Informarea și invitarea consilierilor raionali și a tuturor participanților la ședințele Consiliului raional, precum și la manifestări, activități, seminare, întruniri, mese rotunde, organizate și desfășurate de Consiliul raional.
  • Implicarea în procesul de pregătire a seminarelor, întrunirilor ce vizează probleme din sfera de competenţă a administraţiei publice locale.

La concurs poate participa persoana care întruneşte următoarele condiții de bază:

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; 

b) posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriu; 

c) are capacitate deplină de exerciţiu; 

d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani; 

e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; 

f) are studiile superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în drept sau administrație publică;

g) în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a), b) și f) din Legea nr.158/2008, sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;

i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

j) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Condiții specifice pentru participare la concurs:

  1. Minimum 1 an de experiență profesională în domeniu;
  2. Cunoașterea legislației în domeniu;
  3. Cunoașterea modului de funcționare a unei autorități publice;
  4. Abilități profesionale: lucru cu informația, actele legislative și normative, planificare, organizare, analiză și sinteză, elaborarea documentelor, argumentare, prezentare, instruire, soluționare de probleme, comunicare, eficiență;
  5. Aptitudini personale: diplomație, seriozitate, responsabilitate, punctualitate, flexibilitate, creativitate, spirit de inițiativă, capacitate de adaptare sporită, tendință spre dezvoltare profesională continuă;
  6. Abilități  aprofundate de utilizare a computerului, imprimantei, scaner-ului, fax-ului;
  7. Cunoștințe de operare la computer cu programele: Word, Excel, Power Point, Internet.

Documente ce urmează a fi prezentate:

  • Formularul de participare la concurs, specificat în anexa nr. 1 la Hotărîrea de Guvern nr. 201/2009;
  • Copia buletinului de identitate;
  • Copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
  • Documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
  • Certificatul medical despre starea sănătății;
  • Cazierul judiciar.

NOTĂ: Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. Certificatul medical, cazierul judiciar și documentele ce atestă experiența profesională pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Documentele de participare la concurs urmează a fi depuse personal/prin poştă/prin e-mail pînă la data de 20 decembrie 2022, inclusiv, la adresa: or. Florești, bulevardul Victoriei nr. 2, sediul Consiliului raional Florești, etaj 4, bir. 405. Program: 0830 – 1600.

Persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a documentelor este dna Colibabciuc Tatiana (secretar al comisiei de concurs).

Date de contact: 0250 2-20-56, e-mail: andriuta09@mail.ru

Bibliografia concursului:

1. Constituția Republicii Moldova;
2. Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
3. Hotărîrea de Guvern nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a Legii nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
4. Lege nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
5. Legea integrității nr. 82/2017;
6. Lege nr. 436/2006 privind administrația publică locală;
7. Lege nr. 100/2017 cu privire la actele normative;
8. Lege nr. 239/2008 privind transparența în procesul decizional;

9. Legea 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *